Julekalenderen er over for denne gang. Vi håper at det var både informativt og moro. Vi er opptatt av å formidle hva vi står for og hvorfor, men selvsagt også være her for deg og hjelpe deg med det du trenger av produkter eller hjelp til å finne ut hva som passer for deg og dine. Har du problemer med huden eller ønsker å gjøre forbedringer, vet du ikke hva du skal velge eller hva det enn måtte være, så er vi her for deg. Bare ta kontakt med oss, så hjelper vi deg mer enn gjerne.

Ønsker du å bli varslet om neste års julekalender, om det blir på samme måten eller en annen, det vet vi ikke helt ennå. Men julekalender blir det også i 2024. Inntil da, ta vare på deg selv og dine, ha en riktig god jul.
Beste hilsener fra oss i Karma.no

Idag skal vi snakke litt om skjønnhetsbransjen
Idag skal vi snakke litt om skjønnhetsbransjen
I alle år har de konvensjonelle store kosmetikkselskapene i dominert all handel i verden. Selskaper som L'Oréal, Estée Lauder, Gillette, Nivea, Clinique, Guerlain, Shiseido, Chanel, Lancôme, Dior, SK-II, Yves Saint Laurent, MAC Cosmetics, Maybelline, Avon, Revlon, Olay, Neutrogena, Garnier (med flere) dominerer spesielt den fysiske handelen, i de fysiske butikkene og står de for så mye som 98% av all handel - i  VERDEN.

De har hatt et så sterkt fotfeste og dominans at tilgjengeligheten av naturlige og økologiske merker har slitt med å komme til og få hylleplass i fysiske butikker.

De eier verdikjeder og det er vanskelig for mange aktører å etablere seg, som en tilbyder av naturlige produkter, fordi de slipper ikke til. Og de store konvensjonelle har ikke hatt verken interessen eller motivasjonen til å bli mer miljøvennlige og bærekraftige raskt nok og har fremdeles mange års perspektiv. Og det er faktisk også vanskelig for naturlige merker å komme inn i hyllene på de store kjedene i Norge.

Det å fremstille naturlige produkter koster ofte mer, og forståelig nok, er det ikke bare endre alle formulaene sine. Det vil koste mye, og det kan også være helt umulig for noen å fremstille produktene sine naturlig, også til de prisene de gjør.

Innen netthandel er det derimot lettere å komme til, og det man ser, er at den naturlige skjønnhetsbransjen øker mer enn dobbelt så raskt på nett, enn i fysiske butikker. Det kan vi like, yeah!! 👏👏👏

Og de naturlige varemerkene har tatt opp mot 10% av netthandelen i dag og de øker i større grad enn de konvensjonelle. Det er jo blant annet fordi det er forbrukerne, som velger i større grad og netthandel gjøre dem mer tilgjengelige. Og fordi det er en del merkevarer som tar det naturlige, miljøvennlige og bærekraftige ansvaret.

Men som du skjønner er det langt igjen og vi er sikre på at vi  kommer til å se en stor endring i dette i årene som kommer.  Mange av de naturlige merkene er virkelig bra og tilbudet øker, så dette kommer til å bli veldig gøy, tror vi ihvertfall. 

Den konvensjonelle skjønnhetsindustrien er jo en stor miljøforurenser og når flere etterspør naturlige varemerker, så tvinges både merkevarene selv og tilbyderne til å endre fokus.

Men du trenger jo ikke vente på at alle store kjeder og nettbutikker i all hovedsak tilbyr konvensjonelle produkter, når det finnes aktører, som gjør både researchen og tilbyr produkter som har gode, effektive og aktive ingredienser.

Dagens spørsmål er hvor stor andel av den fysiske handelen av skjønnhetsprodukter, står den konvensjonelle (ikke naturlige) skjønnhetsindustrien for i verden?

På bildet et NORSK varemerke ELM Organic, som har utviklet helt nydelige, naturlige produkter. Og det heier vi virkelig på og vi kommer til å se flere nyheter fra de fremover. 💚


I alle år har de konvensjonelle store kosmetikkselskapene i dominert all handel i verden. Selskaper som L'Oréal, Estée Lauder, Gillette, Nivea, Clinique, Guerlain, Shiseido, Chanel, Lancôme, Dior, SK-II, Yves Saint Laurent, MAC Cosmetics, Maybelline, Avon, Revlon, Olay, Neutrogena, Garnier (med flere) dominerer spesielt den fysiske handelen, i de fysiske butikkene og står de for så mye som 98% av all handel - i  VERDEN.

De har hatt et så sterkt fotfeste og dominans at tilgjengeligheten av naturlige og økologiske merker har slitt med å komme til og få hylleplass i fysiske butikker.

De eier verdikjeder og det er vanskelig for mange aktører å etablere seg, som en tilbyder av naturlige produkter, fordi de slipper ikke til. Og de store konvensjonelle har ikke hatt verken interessen eller motivasjonen til å bli mer miljøvennlige og bærekraftige raskt nok og har fremdeles mange års perspektiv. Og det er faktisk også vanskelig for naturlige merker å komme inn i hyllene på de store kjedene i Norge.

Det å fremstille naturlige produkter koster ofte mer, og forståelig nok, er det ikke bare endre alle formulaene sine. Det vil koste mye, og det kan også være helt umulig for noen å fremstille produktene sine naturlig, også til de prisene de gjør.

Innen netthandel er det derimot lettere å komme til, og det man ser, er at den naturlige skjønnhetsbransjen øker mer enn dobbelt så raskt på nett, enn i fysiske butikker. Det kan vi like, yeah!! 👏👏👏

Og de naturlige varemerkene har tatt opp mot 10% av netthandelen i dag og de øker i større grad enn de konvensjonelle. Det er jo blant annet fordi det er forbrukerne, som velger i større grad og netthandel gjøre dem mer tilgjengelige. Og fordi det er en del merkevarer som tar det naturlige, miljøvennlige og bærekraftige ansvaret.

Men som du skjønner er det langt igjen og vi er sikre på at vi  kommer til å se en stor endring i dette i årene som kommer.  Mange av de naturlige merkene er virkelig bra og tilbudet øker, så dette kommer til å bli veldig gøy, tror vi ihvertfall. 

Den konvensjonelle skjønnhetsindustrien er jo en stor miljøforurenser og når flere etterspør naturlige varemerker, så tvinges både merkevarene selv og tilbyderne til å endre fokus.

Men du trenger jo ikke vente på at alle store kjeder og nettbutikker i all hovedsak tilbyr konvensjonelle produkter, når det finnes aktører, som gjør både researchen og tilbyr produkter som har gode, effektive og aktive ingredienser.

Dagens spørsmål er hvor stor andel av den fysiske handelen av skjønnhetsprodukter, står den konvensjonelle (ikke naturlige) skjønnhetsindustrien for i verden?

På bildet et NORSK varemerke ELM Organic, som har utviklet helt nydelige, naturlige produkter. Og det heier vi virkelig på og vi kommer til å se flere nyheter fra de fremover. 💚


Dagens premie


Premien idag er noen sheet masks fra flere av våre merker, glede deg, de er 100% naturlige, effektive og skikkelig gode.

Obs, du mangler et obligatorisk felt markert i rødt.

Luke er avsluttet

Riktig svar: Opp mot 98%

Vinneren ble Ane Lund, gratulerer så mye!! ❄️❄️❄️☃️☃️☃️🎄🎄🎄


Konkurransevilkår

Alle kan delta på julekalenderen vår, men du må være medlem av nyhetsbrevet vårt. Du gir samtykke til det, når du deltar.

Nyhetsbrev abonnenter/medlemmer får fordeler som rabattkoder, unike tilbud, som ofte kun kommuniseres i nyhetsbrevene våre. Du får også informasjon og nyheter, tips og råd fra oss. Vi vil selvsagt varsle deg når julekalenderen er i gang, samt andre konkurranser og giveaways.

Konkurransevilkår:

- Vinneren vil bli tilfeldig trukket basert på innsendte svar. Vinneren blir trukket dagen etter luken er ferdig.
- Vinnerne vil bli kontaktet e-post. Husk derfor å oppgi fullt navn og e-postadresse. Dersom vi ikke får svar fra vinnerne om mobil nummer for utsendelse innen 31.12.22, vil premien gå til ny trekning. Premiene sendes ut noen dager per uke og samles derfor opp, for utsendelse.
- Dersom nødvendig informasjon ikke er korrekt registrert vil premien gå tilbake til ny trekning.
- Deltagelse i Konkurransen er gratis og uten kjøpsforpliktelse.
- Deltagelse i Konkurransen er tillatt for enhver person som har gyldig e-postadresse, er 16 år gammel eller eldre på påmeldingstidspunktet.
- Deltageren samtykker til at den registrerte e-postadressen blir lagret og vil kunne bli behandlet og brukt i forbindelse med å informere om konkurranseholders produkter og tjenester på et senere tidspunkt.
- Du kan når som helst melde deg av nyhetsbrevet.

Vilkår

Du må være medlem av nyhetsbrevet vårt for å få varsling og delta på julekalenderen. Når du melder deg på, samtykker du til det. Du kan når som helst melde deg av ved å følge linken nederst i nyhetsbrevene. Les også konkurransevilkårene.